Παρασκευή 17 Οκτωβρίου 2025

Ενημέρωση για την εξέλιξη της προσφυγής μας για το ΣΜΑ

Αγαπητά μέλη,

Δυστυχώς είμαστε στην δυσάρεστη θέση να σας ενημερώσουμε για απορριπτική απόφαση του ΣτΕ , αναφορικά με το θέμα του Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (ΣΜΑ) στην Πεντέλη.

Η αίτηση μας αυτή είχε κατατεθεί το 2021, εκδικάστηκε μετά από πολλές αναβολές στις 16-10-2024 , και επ’ αυτής εξεδόθη απορριπτική απόφαση επί του αιτήματος μας να ακυρωθεί η πράξη  χωροθέτησης του προσωρινού ΣΜΑ Μελισσίων, για τυπικούς λόγους .

Ο βασικός μας ισχυρισμός στην αίτηση ακύρωσης ήταν ότι η χωροθέτηση προσωρινού σταθμού  μεταφόρτωσης απορριμμάτων εντός της Ρεματιάς και υπό το πρίσμα  των  προεδρικών  διαταγμάτων  προστασίας της  Ρεματιάς  αντέβαινε στην συνταγματική προστασία του περιβάλλοντος κατά το άρθρο 24 παρ. 1 του Συντάγματος .

Όπως μας ενημέρωσε και ο Δικηγόρος ο οποίος χειρίστηκε την υπόθεση , «το  ΣτΕ  εξετάζει την αντισυνταγματικότητα  νομοθετικής διάταξης όχι αυτοτελώς αλλά επί τη βάσει της προσβολής διοικητικής πράξης που έχει εκδοθεί βάσει εξουσιοδότησης από αυτήν την αντισυνταγματική διάταξη». Ωστόσο « καμία διοικητική πράξη δεν είχε εκδοθεί ευθέως  και ρητώς βάσει του κρίσιμου  άρθρου 142 ν. 4759/20 . Και δεν θα μπορούσε άλλωστε γιατί  η ίδια η ρύθμιση του άρθρου 142 ν. 4759/20  ήταν τόσο ειδική  στην πραγματικότητα ώστε αποτελούσε εμμέσως  μια διοικητική πράξη μεταμφιεσμένη σε νομοθετική διάταξη» .  

Στην ουσία λοιπόν το ΣτΕ  θεώρησε ότι η  προσβληθείσα υπουργική απόφαση είναι αυστηρά πολεοδομικού δικαίου, συνδέεται μόνο με τον ν. 4495/17 για τις άδειες,  και δεν συνδέεται καθόλου με τα ζητήματα περιβαλλοντικού δικαίου που θέτει το άρθρο 142 ν. 4759/2020. Απορρίπτει λοιπόν τους ακυρωτικούς λόγους  της προσβολής προστασίας περιβάλλοντος  ως απαράδεκτους. Ειδικότερα, σε σημείο της απόφασης αναφέρονται επί λέξει τα εξής :

«Τούτο διότι, αντίθετα με τα προβαλλόμενα από τους αιτούντες, η υπό κρίση νομοθετική εξουσιοδότηση είναι: α) ειδική, διότι προσδιορίζει καθ’ ύλην το αντικείμενό της καθορίζοντας κατά τρόπο συγκεκριμένο τα ρυθμιζόμενα θέματα, ήτοι τις εργασίες για τις οποίες δεν απαιτείται η έκδοση οικοδομικής άδειας ή έγκρισης   εργασιών   μικρής   κλίμακας,   β)   ορισμένη,   διότι   η   επιλογή   του ρυθμιζόμενου εν προκειμένω αντικειμένου, ήτοι της απαλλαγής των εργασιών κατασκευής και λειτουργίας ΣΜΑ από την υποχρέωση λήψης πολεοδομικής άδειας, δεν επαφίεται παντελώς στη Διοίκηση, αλλά υπάρχουν επαρκή κριτήρια, γενικές αρχές και κατευθύνσεις, αντλούμενες από το άρθρο 30 παρ. 1 του ν. 4495/2017 σε συνδυασμό με το άρθρο 206 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, το άρθρο 142 του ν. 4759/2020 και την ΚΥΑ 114218/1997 (Β΄ 1016), οι οποίες καθορίζουν το βασικό πλαίσιο της θεσπιζόμενης ρύθμισης. Το πλαίσιο αυτό προδιαγράφει τη δυνατότητα εκτέλεσης βασικών έργων υποδομής στον τομέα, μεταξύ άλλων, της διαχείρισης απορριμμάτων, για ένα μεταβατικό χρονικό διάστημα και μέχρι τον καθορισμό των σχετικών  χώρων   σε   πολεοδομικό   σχέδιο,  χωρίς   πολεοδομική   άδεια   μεν, αλλά πάντως   κατόπιν   τεχνικής   μελέτης   και   υπό   την   ευθύνη   των   ΟΤΑ,   οι   οποίοι υποχρεούνται στην αποκατάσταση των χώρων εγκατάστασης στην αρχική τους μορφή, εντός ενός έτους από την παύση λειτουργίας τους. Ενόψει δε του ότι η επίμαχη   εξουσιοδότηση   αναφέρεται   σε   ρύθμιση   τεχνικών   και   λεπτομερειακών ζητημάτων, τα οποία αφορούν, προεχόντως, στις εργασίες δευτερευούσης φύσεως που προβλέπονται για την εγκατάσταση (προσωρινών) ΣΜΑ, δεν απαιτείτο, κατά το άρθρο 43 παρ. 2 του Συντάγματος, να διαγράφεται στον ίδιο τον νόμο, έστω και σε γενικές γραμμές, η περιπτωσιολογία αναφοράς. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω και δεδομένου ότι νομίμως εξαιρούνται οι εργασίες εγκατάστασης ΣΜΑ, ήτοι οι εργασίες που λαμβάνουν χώρα στους χώρους υποδοχής ΣΜΑ, από την υποχρέωση λήψης οικοδομικής άδειας ή και έγκρισης εργασιών μικρής κλίμακας, σύμφωνα με το προαναφερόμενο νομοθετικό πλαίσιο, θεμιτώς, από απόψεως τηρήσεως των όρων της παρ. 2 του άρθρου 43 του Συντάγματος, εκδόθηκε η προσβαλλόμενη απόφαση από τον Υφυπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κατ’ εξουσιοδότηση των προαναφερόμενων νομοθετικών διατάξεων».

Προφανώς η απόφαση αυτή του ΣτΕ , ούτε μας ικανοποιεί , ούτε δημιουργεί θετικές προϋποθέσεις για την προστασία του περιβάλλοντος, αφού αρκείται στην τυπική εφαρμογή του νόμου, θεωρώντας ότι η συγκεκριμένη διοικητική πράξη  δεν άπτεται της προστασίας του περιβάλλοντος αλλά αφορά πολεοδομική διάταξη.

Να σημειώσουμε επίσης εδώ ότι λόγω και της  προσφυγής  και των συνεχών οχλήσεων προς το Δήμο Πεντέλης δεν λειτούργησε ουσιαστικά ως σταθμός μεταφόρτωσης απορριμμάτων αλλά περισσότερο ως σημείο συγκέντρωσης φυτοκλαδεμάτων και κάποιων ογκωδών υλικών ενώ στη συνέχεια βαφτίστηκε κατ’ όνομα ως πράσινο σημείο. 

Δυστυχώς το ΣτΕ τον τελευταίο καιρό αρχίζει να μας συνηθίζει σε αποφάσεις που ουσιαστικά αφήνουν  την προστασία του περιβάλλοντος σε δεύτερο χρόνο.

Ωστόσο , θα πρέπει να θυμίσουμε ότι ο Δήμος Πεντέλης, υπό την «απειλή» της εκδίκασης αυτής της υπόθεσης , καθ’ όλο αυτό το χρονικό διάστημα έχει προβεί σε – ελάχιστες – ενέργειες προστασίας και αποκατάστασης του χώρου.

Αντίστοιχα, όπως έχουμε αναφέρει οι άδειες λειτουργίας των κατ’ επίφαση  προσωρινών ΣΜΑ  για ολόκληρη την Αττική, έληξε στις 31-12-2024, και δεν έχει δοθεί παράταση. Ο χώρος συνεχίζει να χρησιμοποιείται ως δήθεν «πράσινο σημείο», ως χώρος απόθεσης φυτοκλαδεμάτων και ογκωδών αντικειμένων (όχι για οικιακά απορρίμματα) και έχει γίνει μία προσπάθεια να βελτιωθεί.

Ο σύλλογος μας παρακολουθεί το θέμα, και σύντομα θα προχωρήσει σε νέα καταγγελία και στην Περιφέρεια Β. Τομέα Αττικής.

Επισυνάπτεται, για τους μελετηρούς, και η ίδια η απόφαση του ΣτΕ











Πέμπτη 7 Αυγούστου 2025

«Όχι» στη μεθόδευση της κυβέρνησης για την επιβολή της καύσης των απορριμμάτων.

Η κυβέρνηση συνεχίζει τη μεθόδευσή της για επιβολή της καύσης των απορριμμάτων, θέτοντας σε προσχηματική διαβούλευση, μέσα στο κατακαλόκαιρο (1η Αυγούστου), τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων «για τη δημιουργία δικτύου μονάδων ενεργειακής αξιοποίησης απορριμματογενών ενεργειακών πρώτων υλών (ΑΕΠΥ) από Αστικά Στερεά Απόβλητα (ΑΣΑ)».

Με επικοινωνιακούς όρους και παραπλανητική φρασεολογία, η κυβέρνηση ονομάζει την καύση “ενεργειακή αξιοποίηση”. Την ίδια στιγμή καταφεύγει σε αντιδημοκρατικές διαδικασίες, επιχειρώντας να επιβάλει μια επικίνδυνη και αναχρονιστική μέθοδο διαχείρισης των απορριμμάτων, η οποία ΔΕΝ χρηματοδοτείται από την ΕΕ αλλά εξυπηρετεί συγκεκριμένα επιχειρηματικά συμφέροντα.

Από την πρώτη στιγμή που έγινε γνωστό το θέμα, ο Σύλλογός μας στηρίζει ενεργά και συνυπογράφει την πρωτοβουλία κατά της καύσης του “Δυτικού Μετώπου”.

🔗 Σας κοινοποιούμε την επίσημη ανακοίνωση του ΔΥΤΙΚΟΥ ΜΕΤΩΠΟΥ εδώ: http://bit.ly/4may3n2

🖋️ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ! 570  υπογραφές φορέων, συλλογικοτήτων, αυτοδιοικητικών σχημάτων, πολιτικών κομμάτων και πολιτών ενάντια στην καύση των σκουπιδιών

Η καμπάνια συλλογής υπογραφών συνεχίζεται αμείωτη.

Για να δηλώσετε την υποστήριξή σας και να συνυπογράψετε το κείμενο,

• Στείλτε μήνυμα σε μία από τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις

   kafsioxi@gmail.com ή oxi.xyta.filis@gmail.com

                                  ή

• Συμπληρώστε τη φόρμα στον παρακάτω σύνδεσμο: http://bit.ly/46LAuYv

Τετάρτη 30 Ιουλίου 2025

ΑΝΑΦΟΡΑ - ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΟ ΠΕΝΤΕΛΙΚΟ

ΠΡΟΣ:

1. ΓΕΝΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΔΑΣΩΝ - ggdason@yen.gr

2. ΥΠΕΝ/ ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΑΣΩΝ ΚΑΙ ΔΑΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ - gramgendnsis.dason@prv.ypeka.gr

3. ΥΠΕΝ/ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΔΑΣΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ- areppas@eedpatt.ypen.gr

__________________________________________

Αξιότιμοι/ες Κύριοι/ες, 

Όπως γνωρίζετε, το πολύπαθο Πεντελικό έχει συστηματικά πληγεί αφ’ ενός από την αλόγιστη λατόμευση δεκαετιών του περασμένου αιώνα αλλά και τις επανειλημμένες πυρκαγιές που αφάνισαν την βλάστηση από τα 4/5 περίπου της έκτασής του. Οικιστικές πιέσεις στην περίμετρο του ορεινού όγκου, λειτουργία ΣΜΑ, παράνομη απόρριψη μπάζων, λαθροεξόρυξη και λαθροθηρία, με πρόσχημα την εκπαίδευση κυνηγόσκυλων, συνιστούν μόνιμες απειλές.

Εκτός αυτών τα τελευταία χρόνια έχουν ενταθεί οι δραστηριότητες μηχανοκίνητου αθλητισμού στις πλαγιές του βουνού που ασκούνται είτε σε αυτοσχέδιες πίστες είτε σε εκτός δασικών δρόμων διαδρομές. Οι πίστες λειτουργούν χωρίς την προβλεπόμενη άδεια, έχουν διαμορφωθεί με χωματουργικά μηχανήματα και συντηρούνται από τους ενδιαφερόμενους. Οι εντός δασικών εκτάσεων διαδρομές, χαράσσονται κάθετες στις υψομετρικές καμπύλες και διέρχονται μέσα από τα ρέματα της περιοχής. Οι εκτός δρόμου διαδρομές διανοίγονται μετά από αφαίρεση της φυτοκάλυψης, κλάδεμα και ενίοτε κόψιμο δέντρων. Μεμονωμένοι αυτοσχέδιοι βατήρες για άλματα εντοπίζονται διάσπαρτοι σε διάφορες περιοχές, εκτός των πιστών.

Η εκτός δρόμου διάνοιξη διαδρομών επιφέρει την σταδιακή αφαίρεση του κονιορτοποιημένου από τις διελεύσεις των τροχοφόρων εδάφους από τα βρόχινα νερά, την σταδιακή διεύρυνση των διαδρομών και εν τέλει την αποκάλυψη του μητρικού πετρώματος. Η διέλευση των τροχοφόρων μέσα από τα ρέματα, όχι μόνο καταστρέφει την λιγοστή υδρόφιλη βλάστηση αλλά καταστρέφει επίσης και περιοχές φωλεασμού της λιγοστής πανίδας που έχει απομείνει στο βουνό.

Με τις θορυβώδεις και κονιορτώδεις διελεύσεις τους οι αναβάτες των δίτροχων διαταράσσουν την ηρεμία των περιπατητών αλλά και της πανίδας του βουνού. Σε συχνές αντιπαραθέσεις με τους περιπατητές ισχυρίζονται ότι η εν λόγω δραστηριότητά τους είναι καθ’ όλα νόμιμη και προβάλλουν ως απόδειξη γι΄ αυτό την ένταξή τους στην εθελοντική ομάδα πυρόσβεσης του Δήμου Πεντέλης. Η Δε Δήμαρχος Πεντέλης, σε σχετική ανάρτησή της στο f/b (παρατίθεται στο συνημμένο, με Α.Π. 107/1-7-2024 έγγραφό μας) πρόβαλλε ως επιχείρημα υπέρ της εν λόγω πρωτοβουλίας της την καλή γνώση της περιοχής και της ευελιξίας των αναβατών να κινούνται σε εκτός δρόμου δύσβατα σημεία.

Στη σελίδα “H Πεντέλη σε Χάρτες” του ιστότοπου του Περιβαλλοντικού Συλλόγου Πεντέλης (www.epentelimas.gr), παρατίθεται γεωεντοπισμένη φωτογραφική τεκμηρίωση των προαναφερόμενων δραστηριοτήτων στην περιοχή του Κοκκιναρά, που ανήκει στα διοικητικά όρια του Δήμου Κηφισιάς.

Όπως προκύπτει από τα επισυναπτόμενα έγγραφα οι παραπάνω δραστηριότητες έχουν καταγγελθεί επανειλημμένα από τον Περιβαλλοντικό Σύλλογο Πεντέλης στο Δασαρχείο Πεντέλης, στην ΔΔ Ανατολικής Αττικής, στον ΣΠΑΠ και στον Δήμο Πεντέλης αλλά καμιά αποτρεπτική ενέργεια δεν εκδηλώθηκε μέχρι σήμερα, με αποτέλεσμα να συνεχίζεται απρόσκοπτα η εν λόγω αντιπεριβαλλοντική δραστηριότητα.

Ως μόνιμη δικαιολογία της απραξίας του, το Δασαρχείο προβάλλει την αδυναμία του να εντοπίσει και να συλλάβει τους παραβάτες, οφειλόμενη εν μέρει στην διαπιστωμένη υποστελέχωση της Υπηρεσίας. Η δικαιολογία αυτή όμως αποδείχθηκε προσχηματική διότι ενώ με το Α.Π. 107/1-7- 2024 έγγραφό μας, υποδείξαμε ότι οι παραβάτες είναι καταγεγραμμένοι στην εθελοντική ομάδα πυρόσβεσης του Δ. Πεντέλης, από την οποία μπορούν να ληφθούν τα στοιχεία τους, η δυνατότητα αυτή δεν αξιοποιήθηκε.

Παρόμοια φαινόμενα καταγγέλονται από διάφορες περιοχές της Χώρας, όπου τα δίτροχα οργώνουν παρθένες περιοχές ανεξέλεγκτα και αποτελούν την πιο δυσάρεστη έκπληξη για τους πεζοπόρους φισιολάτρεις. Δεν χωρά αμφιβολία ότι την ίδια έκπληξη – όχληση εισπράττει και η πανίδα των ορεινών όγκων της Χώρας.

__________________________________________

Αξιότιμοι / ες κύριοι/ες,

Σύμφωνα με το αρ. 1 του ν. 4014/2011 (ΦΕΚ 209Α/21-9-2011):

1. Τα έργα και οι δραστηριότητες του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, των οποίων η κατασκευή ή λειτουργία δύναται να έχουν επιπτώσεις στο περιβάλλον, κατατάσσονται σε δύο κατηγορίες (Α και Β) ανάλογα με τις επιπτώσεις τους στο περιβάλλον.

Σύμφωνα με το άρ. 2 του ίδιου νόμου (Κοινή διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης έργων και δραστηριοτήτων κατηγορίας Α) :

1. Για την πραγματοποίηση νέων έργων ή δραστηριοτήτων κατηγορίας Α ή τη μετεγκατάσταση ήδη υφισταμένων απαιτείται διαδικασία περιβαλλοντικής αδειοδότησης με τη διεξαγωγή ΜΠΕ και έκδοση Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ).

Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση ΥΠΕΝ/ΔΙΠΑ/17185/1069 (ΦΕΚ 841 Β/24-2-2022, οι εγκαταστάσεις μηχανοκίνητου αθλητισμού (αυτοκινητοδρόμια, πίστες αγώνων μοτοσικλετών, go cart κ.ά.) κατατάσσονται στην 12η Ομάδα: Ειδικά έργα και δραστηριότητες και την υποκατηγορία 11, οι μεν με μήκος μικρότερο των 3,5 χλμ. στην κατηγορία Α2 οι δε με μήκος μεγαλύτερο των 3,5 χλμ. στην κατηγορία Α1 

Σύμφωνα με την παρ.4, άρθρο 13, ν.3937/2011:

"4.α) Δεν επιτρέπεται η κίνηση μηχανοκίνητων οχημάτων εκτός οδικού δικτύου σε οικολογικά ευαίσθητες εκτάσεις, όπως ενδεικτικά, μόνιμες ή εποχικές λίμνες και τέλματα και οι ακτές τους, ο αιγιαλός, οι αμμοθίνες, ποτάμια, ρέματα και ρυάκια, δάση, λιβάδια, βοσκότοποι, οι οικότοποι προτεραιότητας του παραρτήματος Ι της Οδηγίας 92/43/ΕΟΚ, καθώς και σε μονοπάτια που βρίσκονται σε τέτοιες περιοχές. Εξαιρείται η απολύτως αναγκαία κίνηση για την αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών και ατυχημάτων, πυρκαγιών, καθώς και για λόγους εθνικής ασφάλειας και άμυνας, καθώς και οχημάτων του φορέα διαχείρισης των περιοχών αυτών. Εξαιρείται επίσης, η απολύτως αναγκαία κίνηση για την πρόσβαση σε καλλιεργούμενες εκτάσεις, για την εξυπηρέτηση της ποιμενικής κτηνοτροφίας και για τη διενέργεια υλοτομιών και τη μεταφορά δασικών προϊόντων ή εργαλείων επαγγελματικής αλιείας και υδατοκαλλιέργειας. Επιτρέπεται επίσης η κίνηση οχημάτων χιονιού σε πίστες χιονοδρομικών κέντρων.

β) Δεν επιτρέπεται η, μέσω της κίνησης μηχανοκίνητων οχημάτων, αυτόβουλη δημιουργία νέων ή η επέκταση υφιστάμενων δρόμων σε δασικά, χορτολιβαδικά και παράκτια οικοσυστήματα."

Σύμφωνα με τις προαναφερθείσες διατάξεις των ν. 4014/2011 και ν.3937/2011 η λειτουργία μη αδειοδοτημένης πίστας στο Πεντελικού είναι παράνομη και η κίνηση τροχοφόρων εκτός δασικών δρόμων σε προστατευόμενες και οικολογικά ευαίσθητες περιοχές δεν επιτρέπεται.

Επειδή δε:

Οι καταγγελλόμενες δραστηριότητες είναι βλαπτικές για την χλωρίδα και την πανίδα του πολύπαθου και ευαόσθητου Πεντελικού και αντιστρατεύονται την πρόβλεψη του Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας για την λειτουργία του ως υπερτοπικής σημασίας περιαστικό δάσος ήπιας αναψυχής.

Οι εν λόγω δραστηριότητες υποβαθμίζουν το φυσικό περιβάλλον και την οικολογική αξία του δασικού οικοσυστήματος του βουνού

Οι αρμόδιες τοπικές υποκείμενες υπηρεσίες του ΥΕΠΕΝ (Δασαρχείο, Δ/νση Δασών) αδιαφορούν και ολιγωρούν για την εκπλήρωση των καθηκόντων τους που άπτονται της προστασίας του Πεντελικού.

Παρακαλούμε για τις απόψεις σας επί των προαναφερθέντων καθώς και για τις ενέργειές σας για την εφαρμογή των διατάξεων των ν. 4014 και 3937 του 2011 στην κατεύθυνση της εξάλειψης της μηχανοκίνητης δραστηριότητας στις πλαγιές του Πεντελικού.

Πεντέλη, 22/07/2025

Οι καταγγέλλοντες Περιβαλλοντικοί Σύλλογοι:

 

Περιβαλλοντικός Σύλλογος Πεντέλης – Η Πεντέλη μας

epentelimas@gmail.com

Σύλλογος Προστασίας Περιβάλλοντος και Ρεματιάς Πεντέλης Χαλανδρίου

sosrematia@gmail.com

Σύλλογος Πολιτών Υπέρ των Ρεμάτων Ροή

info@remata.gr

Φυσιολατρική Κίνηση Βριλησσός

diampapa@otenet.gr


 Συνημμένα:

Έγγραφα του Περιβαλλοντικού Συλλόγου Πεντέλης προς το Δασαρχείο Πεντέλης και άλλες υπηρεσίες και Φορείς

 

α/α

Α.Π. ΠΣΠ

ΘΕΜΑ

1

26/7-6-2021

Παράνομες δραστηριότητες μηχανοκίνητου αθλητισμού στο Πεντελικό

2

54/7-10-2021

Παράνομες δραστηριότητες μηχανοκίνητου αθλητισμού στο Πεντελικό

3

69/11-11-2022

Προκλητική διάνοιξη διαδρόμου εντός δάσους και κοπή πεύκων για παράνομες δραστηριότητες μηχανοκίνητου αθλητισμού στο Πεντελικό

4

107/1-7-2024

Σύσταση ομάδας εθελοντών enduro στον Δ. Πεντέλης

5

129/2-6-2025

Διαδρομή για δίτροχα στον λόφο Θεόκλητου Βριλησσίων

 

Φωτογραφική τεκμηρίωση εκτός δασικών δρόμων διαδρομών με επιμέλεια του ΠΣΠ.

Ο αναφερόμενος δασικός δρόμος είναι ο κατά την ισοϋψή που αρχίζει από τη αμυγδαλιά (200 μ. πριν το λατομείο Μαλτέζου) και φτάνει μέχρι τον σπαστήρα στην Πολιτεία.

 

 

 

Το νότιο τμήμα της «πίστας» Μαλτέζου

Το βόρειο τμήμα της «πίστας» Μαλτέζου

‘Οψη της «πίστας» Μαλτέζου προς νοτιοδυτικά

Αναβάσεις στο λατομείο Άνω Άλφα


 

Κάθετη διέλευση κάτω από το Μοναστήρι του Αγ. Παντελεήμονα

Η διευρυμένη συνέχεια

Η διευρυμένη (5,0 μ.) απόληξη στον κάτω δασικό δρόμο

Η αποκάλυψη του μητρικού πετρώματος

Η παρακείμενη είσοδος στο ρέμα

Διαδρομή παράλληλη στο ρέμα

Κάθετη διέλευση πάνω από το δασικό δρόμο

Κάθετη διέλευση πάνω από το δασικό δρόμο


 

Η συνέχεια κάτω από τον δασικό δρόμο

Η συνέχεια κάτω από τον δασικό δρόμο

Η «πίστα» στον Κοκκιναρά

Κάθετη διέλευση από τον λόφο του Κοκκιναρά

Απόληξη δυτικότερης διαδρομής στον δασικό δρόμο

Κάθετη διέλευση μετά τον σπαστήρα